Dane Wejściowe:

Klient: Duży operator turystyczny

Problemy wejściowe

1. Wykorzystywane są różne systemy (baza danych partnerów jest przechowywana w jego własnym CRM, rezerwacje wycieczek trafiają do specjalnego serwisu internetowego, menedżerowie używają Bitrix24). Brakuje jednego interfejsu do wygodnego przetwarzania informacji.

2. Rutynowa praca przy tworzeniu voucherów nie jest zautomatyzowana - menadżerowie przygotowują je ręcznie, skutkuje to długim czasem realizacji. 

3. Potrzeba szczegółowego raportowania.

4. Proces komunikacji wewnętrznej wymaga optymalizacji.

Rozwiązanie: 

  • Przeprowadziliśmy migrację kilku systemów do jednego: przenieśliśmy bazę partnerów z obecnego CRM do Bitrix24, tj. Klient posiada wszystkich klientów w jednym miejscu - Bitrix24.
  • Import rezerwacji z planowanymi wycieczkami do Bitrix24 z globalnego systemu rezerwacji.
  • Możliwość generowania voucherów podróżniczych w CRM oraz opcja bezpośredniego wysyłania ich do klienta. 
  • Konfigurowanie niestandardowych raportów w CRM dla CEO i menedżerów.
  • Zautomatyzowanie planowania podróży biznesowych dla menedżerów.
  • Zorganizowanie systemu komunikacji wewnętrznej dla kilkuset osobowego zespołu

bitrix24 case study

Jak to wygląda teraz?

ZJEDNOCZONY SYSTEM INTERAKCJI Z PARTNERAMI

Listy partnerów naszych klientów ze wszystkimi szczegółami były przechowywane w bazie danych z rozbudowanym interfejsem. Aby przenieść informacje do jednego interfejsu i uprościć pracę menedżerów, dokonaliśmy jednorazowego przesłania danych:

  • zrobiliśmy integrację dwóch systemów; 
  • zostały określone dane, które będą przesyłane do Bitrix24, dzięki czemu uruchomiliśmy migrację, w wyniku której wszyscy partnerzy stali się Kontaktami w Bitrix24;
  • ich dane zostały wpisane w pola Profilu, a wydarzenia (spotkania, rozmowy) stały się Zadaniami;
  • skonfigurowana synchronizacja wsteczna (dane z Bitrix24 są kopiowane do starej bazy danych).

Bitrix24 case study

Planowanie WYJAZDÓW Slużbowych i spotkań z klientami 

Klient regularnie spotyka się z swoimi partnerami.

Aby wygodnie planować takie wydarzenia i tworzyć z nich raporty, dla menedżera tworzone jest zadanie, w którym są dodawane wszystkie biura podróży będące partnerami miasta lub regionu. Ta funkcjonalność jest realizowana za pomocą aplikacji Maps Mobile (zainstaluj za darmo).

Partnerzy i klienci na mapie w CRM

Wszystkie agencje oraz inni partnerzy są widoczni na mapie. 

Szybkie planowanie podróży

Pracownik klika etykiety na mapie - a wybrane adresy firm są umieszczane na liście kontrolnej planu podróży.

OPTymalna trasa

Na podstawie punktu początkowego - Adresu firmy, Lokalizacji oraz adresu końcowego - nawigator generuje najlepszy sposób na dotarcie do wszystkich miejsc.

Wizualizacja obiektów crm i raportów 

Monitoring lokalizacji, logistyka, analiza partnerów geograficznych i dystrybucja rezerwacji

WSZYSTKO O REZERWACJI WYCIECZKI
W PROFILU deal BITRIX24

Wszystkie rezerwacje wycieczek zostały zarejestrowane w serwisie internetowym strony trzeciej. Dzięki synchronizacji usługi i Bitrix24 wszystkie rezerwacje są teraz przetwarzane w jednym interfejsie. 

Każda rezerwacja ma swój własny numer identyfikacyjny, odsyłający do partnera, który sprzedał wycieczkę, w tym konkretnego menedżera. Podczas synchronizacji sprawdzane jest, czy taka rezerwacja istnieje już w systemie, Bitrix24: jeśli tak, to jej dane są aktualizowane, jeśli nie, to tworzony jest nowy Deal.

Każda rezerwacja to jest Deal powiązana z Firmą (Agencją). Stała wymiana między systemami pozwala na utrzymywanie aktualnych informacji w Bitrix24: 

  • Pełna nazwa klienta; 
  • koszt wycieczki; 
  • daty wyjazdu, przyjazdu, odprawy itp .; 
  • miasto wizyty;
  • lotnisko przylotu i odlotu;
  • liczba turystów; 
  • dane paszportowe turystów; 
  • hotel; 
  • ilość gwiazdek w hotelu.

BITRIX24 CASE STUDY

GENEROWANIE VOUCHERÓW
(TWORZENIE DOKUMENTÓW)

Jednym z najważniejszych procesów biznesowych naszego klienta jest tworzenie i wydawanie voucherów.

tworzenie voucherów

Gdy Deal wchodzi w określony etap, dokument jest tworzony zgodnie z szablonem, w którym dane z karty rezerwacyjnej są wstawiane w puste pola.
W dokumencie vouchera zapisywane są zarówno już wypełnione pola z Dealu (imię i nazwisko turysty, dane dotyczące jego podróży, numer rezerwacji i wyjazdu), a nowe pola tworzone są według specjalnych zasad. Obejmują one:

  • Numer vouchera; 
  • Data wydania vouchera

Menedżer może również ręcznie rozpocząć tworzenie dokumentu - wystarczy kliknąć „Wygeneruj kupon”, a nowy dokument zostanie utworzony.

UNIKALNY NUMER VOUCHERA I KONTROLA ICH WYDANIA

Każdemu voucherowi przypisany jest unikalny numer, generowany zgodnie z określoną logiką: szyfruje on datę wyjazdu, kolejny numer vouchera w odniesieniu do kwoty rezerwacji. System wie, ile voucherów zostało utworzonych w danym dniu i przypisuje im prawidłowe numery. Każdy termin ma swój własny voucher.

Na przykład kupony na 3 rezerwacje rozpoczynające się 8 czerwca 2021 r. Będą miały następujące numery - 01(numer kuponu)08(dzień)06(miesiąc)21(rok wyjazdu), 02080621, 03080621.

Automatyczny Mail do klienta

Kupon jest przechowywany w Dealach i wysyłany w formie szablonu e-maila do turysty, zgodnie z pewną tymczasową zasadą. Na przykład 2 dni przed wyjazdem.


Baza voucherów

Wszystkie vouchery i szczegółowe informacje o nich są przechowywane w osobnej bazie danych.

Korzystając z filtrów, możesz znaleźć kupon według daty, warunków użytkowania, numeru i menedżera, który go wystawił.

Menedżer nie musi wprowadzać ręcznie informacji

Automatyczne przypomnienia dla menedżerów są ustawione na określone etapy biznesowe

Samoczynne tworzenie zadań z szablonów jeden po drugim pomaga pracownikom pracować efektownie jak i efektywnie

Wewnętrzny zapis wydania voucherów - wszystkie trafiają do specjalnej bazy danych z wygodnym wyszukiwaniem i filtrowaniem

Raporty CRM

Istnieją specjalne szablony raportów, które ładują dane z CRM.

Możliwość filtrowania raportów przez różne kryteria.

RAPORT SPRZEDAŻY PRzygotowany przez PRZEDSTAWICIELA Ds. SPRZEDAŻY

  • Osoba odpowiedzialna za zadania
  • Całkowity obrót agencji, za które jest odpowiedzialny (w dolarach, pasażerów w różnych okresach);
  • Statystyki pasażerów według lotnisk. 

ODWIEDŹ RAPORT ODPOWIEDZIALNY

  • Osoba odpowiedzialna przy delegowana przez organizatora wycieczki;
  • Łączna liczba agencji, z którymi odbywały się spotkania lub innego rodzaju interakcje na przełomie miesiąca, tygodnia, 2 tygodni itd.

RAPORT SPRZEDAŻY dostępny w dowolnej walucie:

  • Kraj; 
  • Region;
  • Miasto; 
  • Nazwe agencji; 
  • Łączną kwote sprzedaży (w USD) w ciągu ostatnich N miesięcy tego roku i ostatniego;
  • Wynik wzrostowy podany w %; 
  • Całkowity obrót (w USD) za okres bieżącego i ostatniego roku.

raport sprzedaży na postawie regionu

  • Kraj; 
  • Region; 
  • Port lotniczy 1 (liczba pasażerów); 
  • Port lotniczy 2 (liczba pasażerów); 
  • Lotnisko N (liczba pasażerów); 
  • Całkowitego obrót (według pasażerów) za bieżący i ostatni rok; 
  • wynik wzrostowy podany w %.

Raport sprzedaży na podstawie miasta:

  • Kraj; 
  • Miasto; 
  • Region; 
  • Port lotniczy 1 (liczba pasażerów);
  • Port lotniczy 2 (liczba pasażerów); 
  • Lotnisko N (liczba pasażerów); 
  • Całkowity obrót (według pasażerów) za bieżący i ostatni rok; 
  • Wzrost pokazany w %

RAPORT SPRZEDAŻY (REGIONALNY)

  • Kraj; 
  • Region; 
  • Port lotniczy 1 (liczba pasażerów);
  • Port lotniczy 2 (liczba pasażerów); 
  • Lotnisko N (liczba pasażerów); 
  • Całkowity obrót (według pasażerów) za bieżący i ostatni rok; 
  • Wzrost pokazany w %

SYSTEM KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

W celu rozwoju komunikacji wewnętrznej firmy,
zaimplementowano następujące ustawienia:

Szybkie wyszukiwanie pracowników według struktury firmy, miasta, danych kontaktowych

Dopracowanie funkcjonalności Live Stream (Aktualności) zgodnie z wymaganiami i życzeniami klienta

Wdrożenie sekcji komunikacji między pracownikami a kierownictwem. Ta sekcja umożliwia każdemu pracownikowi firm bezpośredni kontakt z kierownictwem.

Opracowanie i wdrożenie modułu do automatycznego gratulowania użytkownikom z okazji urodzin (z wyjściem gratulacji w Aktualnościach i wysłaniem ich na e-mail pracownika).

Integracja portalu z dotychczasowym systemem przechowywania danych osobowych w celu zautomatyzowania przesyłania do portalu informacji o działach i pracownikach.

Aby zaangażować pracowników firmy w pracę w systemie przygotowano instrukcję korzystania z portalu i dodanych funkcji, prowadzone szkolenia

Po udanym wdrożeniu Bitrix24 łatwiej było wymieniać informacje i wykonywać wspólne zadania. Teraz znalezienie odpowiedniego pracownika w systemie stało się szybsze i łatwiejsze. A funkcje bezpośredniego zwracania się do kierownictwa i osobistych życzeń urodzinowych zwiększają lojalność pracowników wobec firmy.

WYNIKI:

Baza partnerów ze szczegółowymi informacjami jest przechowywana w Bitrix24, można ją łatwo filtrować, wyszukiwać firmy oraz pozyskiwać dane

Wdrożono stałą wymianę Bitrix24 na usługę internetową, która akceptuje rezerwacje (rezerwacje wycieczek) - teraz wszystkie rezerwacje są w Bitrix24

Rezerwacje są powiązane z biurami podróży (Deal'e z kontaktami) - możesz szybko przejrzeć klientów partnera, doprecyzować szczegóły rezerwacji

Vouchery są generowane automatycznie na podstawie gotowych danych klienta przy rezerwacji, a klient otrzymuje je samoczynnie drogą mailową.

Raporty w CRM są dostosowane do firmy - wyświetlane są niezbędne parametry, używany jest kalkulator, raporty tworzone są według regionu, osób odpowiedzialnych itp.

Podczas planowania podróży i innych wydarzeń offline, menedżer otrzymuje zadanie z listą kontrolną trasy z adresami partnerów do odwiedzenia. Wszyscy partnerzy są widoczni na mapie bezpośrednio w CRM

Wymiana informacji pomiędzy pracownikami i wykonywaniem zadań staje się szybsza i łatwiejsza

Lojalność pracowników wzrasta dzięki wdrażaniu usprawnień w systemie komunikacji wewnętrznej

Chcesz tego samego?
Zadzwoń do nas!

Nie wahaj się oraz nie zwlekaj z wdrożeniem automatyzacji w Twojej firmie. Zawsze jest dobry czas na lepsze jutro!

Zostaw kontakt

MASZ DO NAS PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

CRM form will load here
Używamy plików cookies
Preferencje plików cookie
Poniżej możesz znaleźć informacje o celach, do których my i nasi partnerzy używamy plików cookie i przetwarzamy dane. Możesz skorzystać z preferencji dotyczących przetwarzania i/lub poznać szczegóły na stronach internetowych naszych partnerów.
Analityczne pliki cookie Wyłącz wszystkie
Funkcjonalne pliki cookie
Inne pliki cookie
We use cookies to personalize content and ads, to provide social media features and to analyze our traffic. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookie.
Zmień preferencje Akceptuj wszystkie
Cookies