PRZYKŁAD DOTYCZĄCY BITRIX24

dla firm dostarczających alternatywne źródła energii

Podobny proces jest odpowiedni dla firm współpracujących z przedstawicielami handlowymi oraz dla działu sprzedaży firm usługowych

Przeczytaj PRZYKŁAD

ORGANIZACJA PRACY PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH, DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI SERWISOWEJ

PROBLEM

1. Śledzenie wydajności dużej liczby sprzedawców produktów.

2. Organizacja aplikacji przetwarzających dla lejka sprzedażowego.

NARZĘDZIA

Standardowa funkcjonalność Bitrix24

PRZYKŁAD DOTYCZĄCY BITRIX24

DANE WEJŚCIOWE:

Produkt klienta: pompy ciepła, panele słoneczne, ich serwis.

Opis procesu biznesowego: Klienci firmy są przyprowadzani przez przedstawicieli handlowych lub aktywnych sprzedawców: jeżdżą po gospodarstwach domowych, miastach, wioskach i oferują instalację nowoczesnych systemów w swoich domach. Komunikując się z leadami, przedstawiciel zbiera wstępne informacje o zamówieniu. Na podstawie otrzymanych informacji tworzony jest pakiet dokumentów, projekt jest przekazywany specjalistom technicznym, którzy określają czas instalacji. Klient może zapłacić całą kwote za usługę jednocześnie lub skorzystać z pożyczki. Po opłaceniu i instalacji sprzętu każdy klient zostaje przeniesiony do serwisu obsługi.

Niedoskonałość procesu:
1. Przedstawiciele handlowi mogą przegapić ważną informację niezbędną do dokumentacji podczas przygotowywania wniosku w imieniu klienta.
2. Brakuje jasnej analizy skuteczności sprzedawców: musisz śledzić, kto sprowadził ilu klientów.
3. Procesy sprzedaży i realizacji muszą być ze sobą powiązane.
4. W procesie sprzedaży ważne jest zorganizowanie procesu kredytowania klienta. 

OPIS DECYZJI 

AUTOMATYZACJA BIZNESU W BITRIX24 

Сzęść 1

zbieranie zamówień
I ORGANIZACJA PRACY
PRZEDSTAWICIELE HANDLOWe 

Сzęść 2

PRZETWARZANIE ZAMÓWIEŃ
I REALIZACJA USŁUG
NA LEJKU SPRZEDAŻY 

Сzęść 1

ZBIERANIE ZAMÓWIEŃ I ORGANIZACJA PRACY PRZEDSTAWICIELE HANDLOWe 

ANKIETA SPRZEDAWCY

Dla wygody zbierania informacji od klienta o zamówieniu zdecydowano się na skorzystanie z formularza CRM.

Ten formularz jest tworzony dla każdego pracownika, jest szybko wypełniany, a wszystkie dane klientów są przechowywane w CRM. Wszystkie pola formularza są niestandardowe i stworzone specjalnie: na przykład z listy można wybrać model pompy, wskazać parametry techniczne, zwrócić uwagę na zapotrzebowanie na uszczelnienie elektryczną itp.

Teraz każdy przychodzący lead jest powiązany z przedstawicielem, co pozwala tworzyć statystyki dotyczące skuteczności ich pracy, a także ułatwia pracę agentów i przyspiesza. 

Zamów konsultację
dotyczące konfiguracji Bitrix24!

Сzęść 2

PRZETWARZANIE ZAMÓWIEŃ I REALIZACJA USŁUG 

PRZYGOTOWANIE DOKUMENTÓW

Zanim Lead wejdzie do CRM, natychmiast na pierwszym etapie tworzony jest pakiet dokumentów w zależności od usługi wybranej przez klienta.

Wypełnione pola w formularzu CRM są zastępowane w odpowiednich polach szablonów dokumentów i gotowych faktur, umów i innych ważnych dokumentów oraz wysyłane do przedstawiciela pocztą. 



KONWERSJA W serwis

Jednocześnie odpowiedzialny menedżer firmy sprawdza dane wprowadzone przez przedstawicieli i przekształca LEAD w DEAL.

Gdy DEAL przechodzi do pierwszego etapu, klient otrzymuje wiadomość tekstową, że projekt działa. Dokonano tego poprzez aplikację Bitrix24 & SerwerSMS.

Ponadto, w zależności od produktu, aplikacja należy do jednego z obszarów deala:

KIERUNEK DEALA 1

POMPY CIEPŁA

KIERUNEK DEALA 2

PANELE SŁONECZNE 

KIERUNEK DEALA 3

SERWIS

PROCES PRZETWARZANIA ZAWÓWIEŃ 
 I PRZYGOTOWANIE DO REALIZACJI

Etapy dealów w kierunku 1 i 2 są w przybliżeniu takie same. Rozważmy algorytm procesu: 

Aby kontrolować pracę projektu, utworzono raport okresowy: 

Na różnych etapach deala konfigurowane są specjalne automatyzacje, które automatyzują pracę firmy:

PRZEJŚCIE DO KIERUNKU DEAL „SERWIS” 


Po pomyślnym zakończeniu deala jest ona kopiowana w kierunku „Serwisa”.
Wskazuje warunki serwisu gwarancyjnego.
A gdy tylko nadejdzie data wygaśnięcia gwarancji (a system sprawdza to co godzinę), deal jest przenoszona do etapu serwisu pogwarancyjnego. 

CO W WYNIKU OTRZYMA NASZ KLIENT? 

WYNIK 

OPTYMALIZACJA I KONTROLA PRACY PRZEDSTAWICIELI

  • ✓  SPECJALNE NIESTANDARDOWE POLA STWORZONE DO ZAPYTANIA DANYCH WYMAGANYCH DO DALSZEJ INSTALACJI PRODUKTU; 
  • ✓ FORMULARZ CRM STWORZONY JEST POD KAŻDEGO PRZEDSTAWICIELA SPRZEDAŻY, W KTÓRĄ WNOSI SIĘ WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ; 
  • ✓ USTAWIENIE RAPORTU SPECJALNEGO, W KTÓRYM JEST WIDOCZNY, JAK WIELU NOWYCH KLIENTÓW I JAKI ZYSK PRZYNOSI SPRZEDAWCA. 

AUTOMATYZACJA SPRZEDAŻY I PRAC PROJEKTOWYCH

  • ✓ STWORZONE SĄ 3 KIERUNKI DEALÓW Z LEJKAMI SPRZEDAŻY;
  • ✓ SZABLONY DOKUMENTÓW ZNAJDUJĄ SIĘ W POLU, W KTÓRYCH ZNAJDUJE SIĘ POLA Z FORMULARZA CRM WYPEŁNIONEGO PRZEZ SPRZEDAWCĘ;
  • ✓ AUTOMATYCZNY PROCES POŻYCZKI KLIENTA; 
  • ✓ ZORGANIZOWANA PRACA W PROJEKTACH; 
  • ✓ TWORZONE SĄ KALENDARZE PROJEKTÓW I INSTALACJI. 

CHCESZ TEGO SAMEGO?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!  

Nie bój się i nie odkładaj wdrożenia automatyzacji w swojej firmie. Z przyjemnością Ci w tym pomożemy.

Skontaktować się
CRM form will load here
Używamy plików cookies
Preferencje plików cookie
Poniżej możesz znaleźć informacje o celach, do których my i nasi partnerzy używamy plików cookie i przetwarzamy dane. Możesz skorzystać z preferencji dotyczących przetwarzania i/lub poznać szczegóły na stronach internetowych naszych partnerów.
Analityczne pliki cookie Wyłącz wszystkie
Funkcjonalne pliki cookie
Inne pliki cookie
We use cookies to personalize content and ads, to provide social media features and to analyze our traffic. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookie.
Zmień preferencje Akceptuj wszystkie
Cookies