PRZYKŁAD DOTYCZĄCY BITRIX24

dla firm dostarczających alternatywne źródła energii

Podobny proces jest odpowiedni dla firm współpracujących z przedstawicielami handlowymi oraz dla działu sprzedaży firm usługowych

Przeczytaj PRZYKŁAD

ORGANIZACJA PRACY PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH, DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI SERWISOWEJ

PROBLEM

1. Śledzenie wydajności dużej liczby sprzedawców produktów.

2. Organizacja aplikacji przetwarzających dla lejka sprzedażowego.

NARZĘDZIA

Standardowa funkcjonalność Bitrix24

PRZYKŁAD DOTYCZĄCY BITRIX24

DANE WEJŚCIOWE:

Produkt klienta: pompy ciepła, panele słoneczne, ich serwis.

Opis procesu biznesowego: Klienci firmy są przyprowadzani przez przedstawicieli handlowych lub aktywnych sprzedawców: jeżdżą po gospodarstwach domowych, miastach, wioskach i oferują instalację nowoczesnych systemów w swoich domach. Komunikując się z leadami, przedstawiciel zbiera wstępne informacje o zamówieniu. Na podstawie otrzymanych informacji tworzony jest pakiet dokumentów, projekt jest przekazywany specjalistom technicznym, którzy określają czas instalacji. Klient może zapłacić całą kwote za usługę jednocześnie lub skorzystać z pożyczki. Po opłaceniu i instalacji sprzętu każdy klient zostaje przeniesiony do serwisu obsługi.

Niedoskonałość procesu:
1. Przedstawiciele handlowi mogą przegapić ważną informację niezbędną do dokumentacji podczas przygotowywania wniosku w imieniu klienta.
2. Brakuje jasnej analizy skuteczności sprzedawców: musisz śledzić, kto sprowadził ilu klientów.
3. Procesy sprzedaży i realizacji muszą być ze sobą powiązane.
4. W procesie sprzedaży ważne jest zorganizowanie procesu kredytowania klienta. 

OPIS DECYZJI 

AUTOMATYZACJA BIZNESU W BITRIX24 

Сzęść 1

zbieranie zamówień
I ORGANIZACJA PRACY
PRZEDSTAWICIELE HANDLOWe 

Сzęść 2

PRZETWARZANIE ZAMÓWIEŃ
I REALIZACJA USŁUG
NA LEJKU SPRZEDAŻY 

Сzęść 1

ZBIERANIE ZAMÓWIEŃ I ORGANIZACJA PRACY PRZEDSTAWICIELE HANDLOWe 

ANKIETA SPRZEDAWCY

Dla wygody zbierania informacji od klienta o zamówieniu zdecydowano się na skorzystanie z formularza CRM.

Ten formularz jest tworzony dla każdego pracownika, jest szybko wypełniany, a wszystkie dane klientów są przechowywane w CRM. Wszystkie pola formularza są niestandardowe i stworzone specjalnie: na przykład z listy można wybrać model pompy, wskazać parametry techniczne, zwrócić uwagę na zapotrzebowanie na uszczelnienie elektryczną itp.

Teraz każdy przychodzący lead jest powiązany z przedstawicielem, co pozwala tworzyć statystyki dotyczące skuteczności ich pracy, a także ułatwia pracę agentów i przyspiesza. 

Zamów konsultację
dotyczące konfiguracji Bitrix24!

Сzęść 2

PRZETWARZANIE ZAMÓWIEŃ I REALIZACJA USŁUG 

PRZYGOTOWANIE DOKUMENTÓW

Zanim Lead wejdzie do CRM, natychmiast na pierwszym etapie tworzony jest pakiet dokumentów w zależności od usługi wybranej przez klienta.

Wypełnione pola w formularzu CRM są zastępowane w odpowiednich polach szablonów dokumentów i gotowych faktur, umów i innych ważnych dokumentów oraz wysyłane do przedstawiciela pocztą. 



KONWERSJA W serwis

Jednocześnie odpowiedzialny menedżer firmy sprawdza dane wprowadzone przez przedstawicieli i przekształca LEAD w DEAL.

Gdy DEAL przechodzi do pierwszego etapu, klient otrzymuje wiadomość tekstową, że projekt działa. Dokonano tego poprzez integrację Bitrix24 z Tvilio.

Ponadto, w zależności od produktu, aplikacja należy do jednego z obszarów deala:

KIERUNEK DEALA 1

POMPY CIEPŁA

KIERUNEK DEALA 2

PANELE SŁONECZNE 

KIERUNEK DEALA 3

SERWIS

PROCES PRZETWARZANIA ZAWÓWIEŃ 
 I PRZYGOTOWANIE DO REALIZACJI

Etapy dealów w kierunku 1 i 2 są w przybliżeniu takie same. Rozważmy algorytm procesu: 

Aby kontrolować pracę projektu, utworzono raport okresowy: 

Na różnych etapach deala konfigurowane są specjalne automatyzacje, które automatyzują pracę firmy:

PRZEJŚCIE DO KIERUNKU DEAL „SERWIS” 


Po pomyślnym zakończeniu deala jest ona kopiowana w kierunku „Serwisa”.
Wskazuje warunki serwisu gwarancyjnego.
A gdy tylko nadejdzie data wygaśnięcia gwarancji (a system sprawdza to co godzinę), deal jest przenoszona do etapu serwisu pogwarancyjnego. 

CO W WYNIKU OTRZYMA NASZ KLIENT? 

WYNIK 

OPTYMALIZACJA I KONTROLA PRACY PRZEDSTAWICIELI

  • ✓  SPECJALNE NIESTANDARDOWE POLA STWORZONE DO ZAPYTANIA DANYCH WYMAGANYCH DO DALSZEJ INSTALACJI PRODUKTU; 
  • ✓ FORMULARZ CRM STWORZONY JEST POD KAŻDEGO PRZEDSTAWICIELA SPRZEDAŻY, W KTÓRĄ WNOSI SIĘ WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ; 
  • ✓ USTAWIENIE RAPORTU SPECJALNEGO, W KTÓRYM JEST WIDOCZNY, JAK WIELU NOWYCH KLIENTÓW I JAKI ZYSK PRZYNOSI SPRZEDAWCA. 

AUTOMATYZACJA SPRZEDAŻY I PRAC PROJEKTOWYCH

  • ✓ STWORZONE SĄ 3 KIERUNKI DEALÓW Z LEJKAMI SPRZEDAŻY;
  • ✓ SZABLONY DOKUMENTÓW ZNAJDUJĄ SIĘ W POLU, W KTÓRYCH ZNAJDUJE SIĘ POLA Z FORMULARZA CRM WYPEŁNIONEGO PRZEZ SPRZEDAWCĘ;
  • ✓ AUTOMATYCZNY PROCES POŻYCZKI KLIENTA; 
  • ✓ ZORGANIZOWANA PRACA W PROJEKTACH; 
  • ✓ TWORZONE SĄ KALENDARZE PROJEKTÓW I INSTALACJI. 

CHCESZ TEGO SAMEGO?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!  

Nie bój się i nie odkładaj wdrożenia automatyzacji w swojej firmie. Z przyjemnością Ci w tym pomożemy.

Skontaktować się